Monday, March 29, 2010

Unit Amal membantu Karnival PASTI Sepanggar

Oleh: Al-Mansur

PAS kawasan Sepanggar telah mengadakan Karnival PASTI kawasan Sepanggar pada 27 dan 28 Mac baru-baru ini. Program tersebut di adakan di masjid, padang dan dewan Putera Jaya, Telipok, Kota Kinabalu. Pelbagai acara telah diaturkan untuk pelajar PASTI dan masyarakat setempat.

Pada 'Karnival PASTI kawasan Sepanggar' yang pertama kali diadakan ini, Jabatan Amal telah terlibat secara langsung di dalam menjayakan program tersebut. Unit Amal kawasan Sepanggar sekali lagi telah menunjukkan komitmen yang tinggi bagi memastikan setiap acara yang berlangsung dapat berjalan dengan lancar.

Turut menyumbang kepada kejayaan ini ialah pasukan 'Briged Amal' yang baru ditubuhkan baru-baru ini. Pada karnival ini juga, Jabatan Amal telah diberi ruang untuk pameran. Oleh yang demikian Jabatan Amal telah mengambil kesempatan ini untuk mempromosi dan mempamerkan gambar-gambar aktiviti sepanjang 5 tahun Jabatan Amal bergerak di negeri Sabah. Rata-rata pengunjung yang hadir amat tertarik dengan ruang pameran yang disediakan.

Selain dari membantu persiapan tempat, unit amal juga membantu acara balapan (sukaneka pasti), membantu bahagian dapur (bubur lambuk), keselamatan, kebersihan dan rawatan berbekam. Untuk makluman juga, anggota unit amal adalah yang terawal hadir membantu dan mereka jugalah yang terkahir meninggalkan tapak program. Tahniah dan terima kasih kepada semua anggota unit amal yang terlibat. Teruskan usaha amal saudara!

Gambar sekitar program 'Karnival PASTI kawasan Sepanggar'

Unit Amal membantu menyiapkan pentas utama

Pameran Jabatan Amal negeri Sabah

Salah seorang pengunjung yang tertarik dengan pameran Jabatan Amal negeri Sabah

Rawatan 'bekam' yang disediakan di karnival

Membantu kelancaran acara sukaneka



0 comments: